Neue CS:GO Map – de_canals

Bernhard
Neue CSGO Map de_canals

Am 15.3. gab es einen  Patch für CS:GO, wobei sich alle Spieler neben den Spielverbesserungen über eine neue Map freuen können. „de_canals“ heißt das gute Stück, welches vom Design her stark an Venedig bzw. italienische Hafenstädte erinnert. Enge Gassen, große Plätze mit schönen Bauten, viele Stiegen, Kanäle und zahlreiche Hauseingänge stehen euch zur Verfügung. Auch die berühmten Gondeln gibt es im Wasser zu sehen. Um einen besseren Eindruck vom Gameplay zu bekommen, solltet ihr euch unbedingt das Video ansehen:

Natürlich wurden auch bereits die ersten Bugs der Map entdeckt (wie im Video zu sehen), diese wurden größtenteils mit einem Fix 2 Tage später behoben. Sollten weitere Probleme auftauchen, wird es wohl weitere Patches im März geben.

Neue Waffen – 17 Skins kommen dazu

Neben der neuen Map gab es noch zahlreiche andere Änderungen. Eine der wichtigsten Neuerungen ist eine neue Waffenkiste namens „Spectrum Case“. Die kompletten Updates vom 17.3. lauten wie folgt:

[ MISC ]
– Added new server log lines for the end of freezetime and blind players. With mp_logdetail set to 3, will now also spew player equipment when they leave the buy zone.

[ MAPS ]
– Shader rework to provide better lighting and support various features.

-Nuke
-Made corner piece of outside catwalk solid

-Assault
-Fixed various exploits and boosts
-Fixed bug where players outside could spot players inside vents

-Canals
– Fixed visible nodraw below CT bridge
– Fixed several places where the bomb could get stuck if thrown
– Fixed pixelwalk and skywalk exploits
– Fixed sticky DM spawn point in tunnels
– Fixed planting bomb on windowsill at B
– Fixed missing collision on toolbox at back of B

Insgesamt ein nettes Update, wobei in nächster Zeit die Models der Figuren regelmäßig erneuert werden. Die Auswirkungen auf CS:GO Wetten sind derzeit noch schwer einzuschätzen, auf eine neue Map müssen sich alle Gamer erst einmal einstellen. Das war das Update vom 15.3. mit dem de_canals veröffentlich wurde:

[CSGO]
– Released Canals, available in all game modes.
– Visually upgraded the Phoenix Terrorist player model.
– Added the Spectrum Case, featuring 17 community designs. In the Spectrum Case, the rare special item will be the second generation of knives in Chroma finishes.

[ AUDIO ]
– Improved performance when using HRTF.
– Fixed some cases where grenade sounds wouldn’t play when they should.

[ MISC ]
– Fixed teammate color problem when teammates select an invalid color.
– cl_drawhud_force_radar can have three values: -1 to force draw no radar, 0 default, 1 to force draw radar even if other HUD is disabled.
– cl_drawhud_force_deathnotices can have three values: -1 to force draw no deathnotices, 0 default, 1 to force draw deathnotices even if other HUD is disabled.
– Added option to Game Settings to set Team ID to Always On ( cl_teamid_overhead_always ). Server can disable with sv_teamid_overhead_always_prohibit.
– Added binding to Show Team Equipment ( +cl_show_team_equipment ) that will show teammates’ full Target ID, including equipment. Server can disable with sv_show_team_equipment_prohibit.
– func_rotating objects no longer freeze and spam server console after rotating 1000 times

[ MAPS ]

Nuke:
– Thinned out corner when coming into hut from lobby, making it easier to peek into A site
– Bullets now do more damage when shot through walls in hut
– Raised rollup door in Mini, making it easier to see towards rafters
– Removed three boxes on top of blue container near garage
– Reduced C4 explosion radius from 500 to 400 units (Thanks NaVi!)
– Made water outside the map deeper (Thanks hollandje!)

Cobblestone:
– Raised arch on CT side of long A

Italy:
– Fixed some boost exploits
– Railing on top of boost position near T bridge no longer blocks bullets

Cache:
– Various bug fixes